Fuldstændige handelsbetingelser
Levering og afbestilling
Skabemere.dk (i disse handelsbetingelser ligestillet med Skapamer e-handel Norden AB, org nr 556795-1164) kan levere til hele Danmark. Levering sker i samarbejde med Bring. Din pakke leveres til nærmeste pakkeudlevering.
Ved levering til udleveringssted bliver du adviseret via SMS (hvis du angiver dit mobilnummer ved betaling) eller via brev. Din pakke bliver liggende hos Bring pakkeudlevering i 14 dage. Betaler du med konto- eller kreditkort har du mulighed for at sende dine varer til en anden leveringsadresse end din egen. Dette er perfekt hvis varen skal gives som gave eller til en midlertidig bolig.
Levering koster normalt 39 DKK. hvis du køber varer for 499 DKK eller mindre. Handler du varer for mere end 499 DKK er fragten gratis.
I de tilfælde der ønskes en delleverance, kan der tilkomme enten en ekstra afgift på 39 DKK. eller to gange afgift hvis hver delleverances værdi ikke overstiger grænsen for fri fragt. Vi sender dine varer så du har dem inden for fem arbejdsdage fra det tidspunkt din bestilling lægges (gælder hvis samtlige produkter i din ordre er på lager). Levering kan tage op til 20 dage hvis din ordre indeholder bestillingsvarer. Skabemere.dk er betalingsansvarlige ifald varen skades eller bortkommer på vej til dig. Bortkommer varen eller bliver skadet når du returnerer den, så er det dig selv som er betalingsskyldig. Hvis du som kunde mener at leveringen tager så lang tid, at du ikke længere ønsker at få din bestilling leveret, er det dit ansvar, at bestillingen afbestilles i overensstemmelse med disse handelsbetingelser.
Afbestilling efter at bestillingen er blevet ekspederet er ikke mulig. I de tilfælde bestillingen er blevet ekspederet, er kunden skyldig at modtage bestillingen. Afbestilling er ikke gyldig før kunden har modtaget en bekræftelse herpå fra Skabemere.dk enten per e-mail eller telefon. Er der eventuelt udsolgt til en oplyst pris eller hvis et salgsobjekt er udgået, vil vi kontakte kunden for at blive enige om en løsning. Skabemere.dk meddeler kunden det, hvis et ligeværdigt salgsobjekt er tilgængeligt. Ved eventuel forsinkelse af levering kontakter vi kunden med det samme. Skabemere.dk forbeholder sig retten til at afbestille en vare som der er leveringsfejl på eller som beregnes at tage længere tid end hvad der anses for rimeligt. Kunden har ved leveringsforsinkelse ret til at ophæve købet uden omkostninger. Vi gennemfører alle aftaler i overensstemmelse med Forbrugeraftaleloven.
Bekræftelse
Når vi har modtaget din bestilling, sender vi en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. Det er derfor yderst vigtigt at du angiver din e-mailadresse korrekt, når du indtaster dine oplysninger. Gem denne bekræftelsesmail for at lette eventuel kontakt med kundeservice. Ordrebekræftelsen indeholder information om leveringstidpunkt, totalpris med specificeret moms, de fuldstændige (på købstidspunktet aktuelle) handelsbetingelser og et link til din ordrestatusside, hvor du altid kan følge din ordre.
Betaling
I samarbejde med Klarna kan vi tilbyde:
Køb nu. Betal senere (Fakturakøb)
-Betal i løbet af 14 dage 0 kr.
-Betal i løbet af 2 måneder 39 DKK.
-Konto, delbetal i din egen takt
-Modtag dine varer først. Betal indenfor 14 dage
-Del op. Betal lidt hver måned (fakturakøb)
-Kort (Visa & Mastercard)
Læs mere om vilkår og betingelser hér:
Klarna Vilkår for tjenester og funktioner: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/da_dk/user
Klarnas Databeskyttelsesmeddelelse: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/da_dk/privacy
Hvis du som kunde vælger at betale med kort, kan vi ifølge danske regler kun reservere pengene i 28 dage. Hvis vi ikke har haft tid til at sende din ordre inden for denne periode, debiterer vi stadig dit kort, så du ikke er nødt til at lave en ny. Vi refunderer selvfølgelig disse penge, hvis du vælger at annullere din ordre.
Priser
Alle priser som vises på Skabemere.dk er inklusive lovfæstet moms.
Bestilling
Når du bekræfter din bestilling, giver du dit samtykke til at Skabemere.dk påbegynder færdiggørelsen af bestillingen og bliver dermed betalingsskyldig. Ved at fuldføre dit køb giver du som kunde dit samtykke til den leveringstid Skabemere.dk angiver i kassen. Kunder som er under 18 år, skal have en værges tilladelse for at handle på Skabemere.dk.
Bestilling som gøres i en anden persons navn uden dennes tilladelse, eller som på anden vis medfører at Skabemere.dk lider økonomisk tab, vil blive politianmeldt. Skabemere.dk forbeholder sig eventuelle prisændringer, fejlagtige priser og udsolgte varer. Hvis noget er åbenbart fejlagtigt, kan dette tvinge Skabemere.dk til at ophæve købet og tilbagebetale eventuelt indbetalt beløb på den måde det bedst lader sig gøre. Dette kan gøres når som helst i løbet af handlen, afhængig af hvor i forløbet fejlen opdages. Årsagen til fejl skal tydeligt fremlægges for kunden i forbindelse med købets ophævelse.
Reklamationsvilkår
Det er bedst at du som kunde kontrollerer din vare/varer når du modtager din levering, for at kontrollere at denne er rigtig og fejlfri. Har du modtaget en vare, som du opdager, ikke stemmer med den du bestilte, er skadet eller på anden måde har fejl, bedes du kontakte kundeservice. Ved reklamation kan man kontakte vores kundeservice på e-mail: kundeservice@skabemere.dk, telefon: 0046 44 590 71 70 eller alternativt via vores kontaktformular på kontaktsiden. Oplys dit ordrenummer og årsagen til reklamationen, så vender vi tilbage til dig inden for kort tid med anvisninger om, hvordan du returnerer varen. Defekte produkter som returneres til Skabemere.dk bør behandles, som om de var fejlfrie. Det er ved alle typer af returforsendelse yderst vigtigt, at produktet pakkes på en sådan måde, at den ikke risikerer at beskadiges. For privatkunder gælder forbrugeraftaleloven, hvilket indebærer at kunden har ret til at få fragten betalt ved en gyldig reklamationsansøgning. I de tilfælde hvor fejl ikke kan påvises, udgår en afgift på 100,- + fragt tur/retur. Skabemere.dk forbeholder sig retten til at erstatte en defekt vare med en vare af samme model. Er varen udgået får du pengene retur. Hvis en vare er transportskadet skal Skabemere.dk kontaktes inden for et rimeligt tidsrum. Reklamation som sker inden for 2 måneder fra købstidspunktet regnes altid som rimelig tid. Forbrugeren har tre års reklamationsret ifølge Forbrugeraftaleloven.
Skabemere.dk kan desværre ikke garantere at garn af samme model og samme farvekode altid er farvet i samme farvebad. I visse tilfælde kan kunden få leveret to styks garn af samme model og farvekode, men hvor nøglet er farvet i to forskellige farvebade (hvilket indebærer at der kan forekomme nuanceforskelle mellem nøglerne).
Det kan heller ikke garanteres at produkter bestilt ved separate lejligheder er af samme farvning eller nuance.
Sådan variation er ikke en gyldig reklamationsårsag.
Fortrydelsesret/Åbent køb
Du har som kunde ret til at fortryde købet, uden at angive nogen årsag, inden for 30 dage fra du har modtaget varen. Vil du gøre brug af fortrydelsesretten ska du sende navn og kontaktoplysninger til Skabemere.dk. Giv klart og tydeligt besked om din beslutning om at fortryde købet.
For at kunne nå at udøve din fortrydelsesret i tide er det tilstrækkeligt, at du sender din tilkendegivelse om, at du har tænkt dig at benytte dig af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen på 30 dage udløber. Vil du som kunde benytte din fortrydelsesret skal du kontakte Skabemere.dk på e-mail: kundeservice@skabemere.dk, for at få en adresse at sende varen til. Efter anmeldt fortrydelse skal forbrugeren sende varen til Skabemere inden for 14 dage. Returfragten bekostes af forbrugeren.
Resultatet af udøvet fortrydelsesret
Hvis du fortryder dit køb, vil vi tilbagebetale alle betalinger vi har modtaget fra dig gældende produkter og eventuelle omkostninger til levering hjem til dig (men hertil regnes ikke ekstra leveringsomkostninger som følge af, at du måtte have valgt en anden leveringsmåde end den billigste standardlevering vi tilbyder). Kunden betaler for returfragt.
Hvis det returnerede produkt er brugt i større udstrækning end hvad der er nødvendigt for at fastslå dets egenskaber og funktion har Skabemere.dk ret til at kræve erstatning af dig, for den værdiforringelse som produktets tilstand indebærer. Fradrag op til 100% kan foretages hvis produkter som returneres, er slidte, snavsede eller på anden måde har gennemgået en værdiforringelse, som gør at vi ikke kan sælge dem videre. Bedømmer vi, at vi kan sælge et returneret produkt til en anden kunde, på trods af at produktet er brugt i større udstrækning end hvad der er nødvendigt for at fastslå dets egenskaber og funktion, men hvor videresalg kun kan ske til nedsat pris, gør vi et fradrag modsvarende den bedømte værdiforringelse. Produkter som returneres i tilstand som ny i originalindpakning tilbagebetales til fulde.
Tilbagebetaling
Ved gyldig benyttelse af fortrydelsesretten sker tilbagebetalingen til kunden uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra og med den dag vi bliver underrettet om din beslutning om at fortryde købet. Dog udbetales summen tidligst når varen er kommet retur eller når vi har fået bevis for at varen har sendt retur (hvad end der sker først). Ved gyldig reklamation sker tilbagebetalingen til kunden uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra og med den dag vi modtager den reklamerede vare. Ved afhjælpning af fejl eller bytte af varer i forbindelse med reklamation tilbagebetales eventuelle returfragtomkostninger til forbrugeren senest 14 dage efter at vi har modtaget den reklamerede vare. Vi anvender samme betalingsmiddel til tilbagebetalingen som du selv har anvendt til den indledende handel, hvis ikke du udtrykkeligt laver aftale med os om andet. Uanset hvad kommer tilbagebetalingen ikke til at koste dig noget.
Uafhentet pakke
I de tilfælde hvor en pakke ikke afhentes fra udleveringsstedet af kunden eller ikke har kunnet deles ud på adressen, debiteres vi en afgift for fragten frem og tilbage, samt en administrativ afgift. For at dække denne omkostning, samt vores egen håndteringsomkostning, debiterer vi kunden for nærværende 250 DKK per uafhentet pakke.
Personoplysninger
Når du besøger vores hjemmeside, køber vores varer eller tjenester eller kontakter os for at få information eller service indsamler og behandler vi personoplysninger på dig. En personoplysning er en oplysning som direkte eller indirekte kan identificere en person. Vi behandler personoplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelsesforordning.
Formål med behandling af personoplysninger
Formålet med vores lagring og behandling af dine personoplysninger indbefatter at:
- Fuldføre vores forpligtelser imod dig som kunde, såsom gennemførelse af køb, levering, fakturering og tilbud om support
- Følge anvendelig lovgivning, for eksempel bogføringslove
- Muliggøre kundeservice, såsom at besvare spørgsmål og rette fejlagtige oplysninger
- Sende information til dig om vores varer og tjenester per post, e-mail, SMS/MMS samt telefon
- Give dig relevant information og passende tilbud i nyhedsbrev samt på nettet, baseret på dine tidligere indkøb eller brug af vores kanaler
- Bedømme hvilke betalingsmetoder vi kan tilbyde dig, for eksempel via kreditbedømmelser
- Udvikling af vores kundetilbud og funktioner gennem analyse af hvordan hjemmesiden benyttes
- Forhindre bedrageri og udføre risikohåndtering
Lovmæssigt grundlag for behandling af personoplysninger
Vi baserer behandlingen af dine personoplysninger på et antal lovmæssige grundlag. Visse personoplysninger behøver vi for at kunne gennemføre aftalen med dig som kunde og give dig den service, som du kan forvente. Ved at gennemføre et køb godkender du at vi gemmer denne information så længe du vælger at fortsætte med at være kunde hos os. Denne information indbefatter:
Navn, post- og fakturaadresse
Telefonnummer og e-mailadresse
Betalingsoplysninger
Personnummer eller organisationsnummer
IP-adresse og information om din brug af vores hjemmeside
Hvis du vælger at sende e-mail, chatte, ringe eller kontakte os via en kontaktformular så kommer de oplysninger du angiver, samt afsenderinformationen (e-mailadresse, telefonnummer, IP-nummer) til at blive gemt for at gøre det muligt for os at følge op og svare på din henvendelse.
Hvis du vælger at sende e-mail, chatte, ringe eller kontakte os via en kontaktformular så kommer de oplysninger du angiver, samt afsenderinformationen (e-mailadresse, telefonnummer, IP-nummer) til at blive gemt for at gøre det muligt for os at følge op og svare på din henvendelse.
Hvis du vælger at skrive en udtalelse om vores produkter eller lægge et billede på nogen af vores produkter op, vil denne data (som kan indeholde personoplysninger om dig) og dit navn samt e-mailadresse blive gemt indtil du kontakter os og beder os slette denne data.
En del af den behandling af personoplysninger som vi udfører, baserer sig på en såkaldt interesseafvejning. Dette gælder eksempelvis den behandling vi udfører af din postadresse, e-mailadresse, cookies (du finder mere information om hvordan vi behandler cookies under linket "Om cookies") og dit telefonnummer for at kunne sende tilbud til dig om vores varer og tjenester via eksempelvis e-mail eller web. Du kan når som helst vælge at frasige dig sådanne skrivelser via et link eller en anvisning i tilbudsmeddelelsen eller ved at kontakte os.
I visse tilfælde kan vi have en retslig forpligtelse til at behandle dine personoplysninger. Dette gælder for eksempel for den behandling af personoplysninger, som vi udfører for at kunne opfylde bogføringslovens krav.
Kilder til personoplysninger
Bortset fra de oplysninger du selv giver til os, kan der afhængigt af betalingsmåden eller leveringsadressen findes andre kilder (tredje part) som vi henter oplysninger fra. Ved betaling med faktura hentes oplysninger fra et kreditoplysningsbureau eller en bank. Vi kan også komme til at skulle indsamle oplysninger ind fra offentlige data om din adresse som forsikring om at vi har fået den rigtige adresse eller det rette telefonnummer.
Videregivelse af dine personoplysninger
Vi kommer til at dele visse af dine personoplysninger med distributionspartnere for at kunne færdiggøre og levere en bestilling. I de tilfælde vi lader vores produktleverandører gennemføre leveringen kommer denne data også til at videregives disse. Visse data kan blive delt med leverandører af kort- og kommunikationstjenester, firmaer inden for vores firmagruppe, samt andre samarbejdspartnere for at kunne gennemføre vores forpligtelser mod dig som kunde. Hvis du vælger at anmelde eller lægge et billede på nogen af vores produkter op, kan vi publicere og dele denne information på vores hjemmeside og andre kanaler som kontrolleres af os. Ingen oplysninger vil blive solgt videre til tredje part. Hvis du ansøger om en kredit ved køb af en vare eller tjeneste kan dine oplysninger blive givet videre til kreditoplysningsselskab. Vi kan skulle overføre dine personoplysninger til lande udenfor EU/EES, hvis nogen af vores leverandører eller samarbejdspartnere befinder sig der. Hvis personoplysninger overføres til noget land udenfor EU/EES, vil vi træffe foranstaltninger for at sikre at personoplysningerne fortsat er beskyttede og også træffe de foranstaltninger som kræves for på lovlig vis at overføre personoplysninger til lande udenfor EU/EES.
Dine rettigheder
Du har ret til at få indsigt i dine personoplysninger og begære registeruddrag over hvordan vi behandler dine data og til hvilke modtagere oplysningerne er eller skal gives. Skriftligt undertegnet begæring om dette sendes til personoplysningsansvarliges postadresse.
Du har altid ret til at få fejlagtige eller misvisende personoplysninger rettet. Du har ret til at få personoplysninger slettet som ikke længere er nødvendige for disse formål (irrelevant data). Vi forbeholder os dog retten til at beholde sådanne data, som vi ifølge loven (eksempelvis bogføringsloven) er pålagte at beholde, eller som vi ifølge gældende aftale med dig er nødt til at beholde for at kunne fuldføre vores aftaleforpligtelser. Du har ret til dataportabilitet, hvilket betyder at du, under visse forudsætninger, har ret til at få dine personoplysninger ud i et struktureret og maskinlæsbart format, som du kan overlade til en anden personoplysningsansvarlig. Du har ret til at indvende mod personoplysningsbehandling som udføres med støtte fra en interesseafvejning. Du har ret til at indgive eventuelle klagemål angående behandling af dine personoplysninger til Datainspektionen.
Personoplysningsansvarlig er Skapamer e-handel Norden AB.
Transportskadet gods
Hvis en vare fra Skabmere.dk skades under transport, uanset om skaden er synlig eller skjult, skal dette anmeldes til Skabmere.dk inden for rimelig tid efter modtagelsen. Det er derfor vigtigt at du nøje gransker din pakke når den ankommer. For at styrke din ret til reklamation overfor transportfirmaet er det vigtigt at du gemmer den eventuelt skadede emballage i samme stand, som da pakken ankom til dig.
Produktinformation
Skabmere.dk forbeholder sig retten til at justere priser, prisfejl, produktinformation, produktbilleder og tilbud uden at gøre opmærksom herpå. De produktbilleder og informationstekster som er tilgængelige afspejler varen så godt det lader sig gøre. Bemærk at billederne på hjemmesiden kan afvige afhængig af farveindstillingerne på din computer.
Samtlige produkter kan anvendes i Sverige/Danmark.
Force Majeure
Skabmere.dk skal være fritaget for skadeserstatning og andre forpligtelser hvis gennemførelsen af aftalen hindres, vanskeliggøres eller forsinkes af omstændigheder uden for vores kontrol. Som fritagende omstændigheder skal blandt andet anses myndighedsindgreb, ny/ændret lovgivning, udeblevne tilladelser, krig, brand, oversvømning, arbejdsmarkedsforstyrrelser, forbud, restriktioner, sabotage, ugunstige transport- eller vejrforhold samt hvis selskabet udsættes for kriminel aktivitet, som påvirker virksomheden. Forbrugeren kontaktes med det samme og informeres om årsagen til hvorfor virksomheden ikke kan gennemføre købsaftalen og tilbydes at ophæve købet.
Ejendomsretsforbehold
Alle varer forbliver Skabmere.dks ejendom indtil den fulde betaling er modtaget.
Anvendelighed
Disse handelsbetingelser er anvendelige hvor svensk eller anden anvendelig lov ikke foreskriver betingelser som er i konflikt med disse. For privatkunder gælder forbrugeraftaleloven samt Fjernsalgsloven som også indbefatter beskyttelse for salgsvirksomheden. Mere information herom findes på Forbrugerstyrelsens hjemmeside, www.kov.se. Skabmere.dk indgår ikke aftale med kunder som er under 18 år, uden en værge godkendelse.
Tvist
Ved eventuel tvist vil vi følge det Forbrugerklagesystemet anbefalinger.
Hvis en tvist ikke kan løses i enighed med kundeservice, så kan du som kunde vælge at gå til det Forbrugerklagesystemet som du finder på https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/oversigt-over-klageinstanser/forbrugerklagesystemet/.
Du kan også vælge at indgive klagemål online via EU-kommissionens platform for mægling i tvister. Den finder du her på https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Klagemål indgivet via denne platform vil gå videre til det nationale tvistløsningsorgan, som siden vil forsøge at løse tvisten i kontakt med kunde og sælger.
Lovvalg
Alle forsøg på bedrageri politianmeldes og Skabmere.dk forbeholder sig retten til at ophæve købet hvis der er frygt for dette. Tvist ifølge disse betingelser skal afgøres ifølge svensk lov.
Spørgsmål
Ved spørgsmål bedes du kontakte kundeservice på: kundeservice@skabemere.dk