Levering
Varer, der er på lager, afsendes hurtigst muligt. Hvis din bestilling indeholder bestillingsvarer, sender vi varerne, så snart de modtages på vores lager. Den angivne leveringstid kan blive påvirket af eventuelle leveringsforsinkelser eller force majeure-begivenheder.
Vores leveringer foretages i samarbejde med Bring. Din pakke leveres enten til din dør eller til din nærmeste pakkeshop alt efter størrelse, vægt, værdi og postnummer. Bestiller du til en virksomhed, bliver pakken leveret til den nærmeste samarbejdspartner. Ved levering til en samarbejdspartner, får du besked via SMS eller brev. Du har mulighed for at sende dine varer til en anden leveringsadresse end din egen. Skabmere er ansvarlig for ordren, indtil den er modtaget af dig.
Fragtafgift tillægges ved køb under grænsen for gratis forsendelse. Skabmere forbeholder sig retten til at justere fragtprisen. Den aktuelle fragtpris oplyses altid ved kassen i forbindelse med købet.
Når din ordre er behandlet, er du som kunde forpligtet til at acceptere ordren, og annullering kan ikke længere foretages. Hvis pakker ikke afhentes eller accepteres til levering på den adresse, som du har angivet, forbeholder Skabmere sig retten til at debitere dig for alle omkostninger i forbindelse med returneringen af denne (returfragt og administrationsgebyrer på 250 DKK). Husk derfor altid at afhente dine ordre senest 14 dage efter din pakke er ankommet til samarbejdspartneren.
Produkter fra skabmere.dk kan leveres til hele Danmark. For leveringer til Norge, besøg venligst skapemer.no og for leveringer til Sverige, besøg venligst skapamer.se. Skabmere kan desværre ikke tilbyde levering til andre lande, hverken inden for eller uden for EU.
Hvis du som kunde vurderer, at leveringen er forsinket i sådan grad, at du ikke længere ønsker ordren, er det dit ansvar at annullere leveringen i henhold til betingelserne for fortrydelsesret nedenfor. Kontakt os via e-mail kundeservice.
Fortrydelsesret
Hvordan gør du brug af fortrydelsesretten
I henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning har du som kunde altid ret til at fortryde købet uden at angive nogen grund. Dette skal ske senest 14 dage efter modtagelse af varen. For at udøve fortrydelsesretten skal du kontakte os via e-mail eller telefon og meddele os, at du fortryder dit køb samt oplyse dit navn, adresse og andre relevante oplysninger såsom ordrenummer, fakturanummer og hvilket produkt, der er tale om. Skabmere sender dig herefter en adresse, som du skal sende varen til inden for 14 dage. Returfragten betales af dig som forbruger.
For at benytte din fortrydelsesret, er du forpligtet til at opbevare varen i samme stand, som da du modtog den. Du er ansvarlig for varens stand, efter at du har modtaget varen, indtil du afleverer den til transportøren til returnering. Varen skal sendes i en god emballage og evt. i original emballage. Husk, at du skal gemme leveringskvitteringen ved returneringen.
Virkning af fortrydelsesret
Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi inden for 14 dage fra den dag, hvor vi får besked om din beslutning om at fortryde købet. Skabmere forbeholder sig dog retten til at vente med tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen, eller du har vist, at varen er sendt retur, fx ved at fremvise en returkvittering.
Tilbagebetaling vil ske til dig via den betalingsmulighed, som du valgte i forbindelse med købet, medmindre andet er aftalt, eller at der er hindringer for en sådan tilbagebetaling.
Såfremt det returnerede produkt har været anvendt i videre omfang, end det var nødvendigt for at fastslå dets egenskaber og funktion, har Skabmere ret til at kræve erstatning af dig for den værdiforringelse, som produktets stand kan medføre. Afbetalinger op til det fulde opkrævede beløb kan ske, hvis de returnerede produkter er slidte, snavsede eller på anden måde har gennemgået en værdiforringelse, der betyder, at vi ikke kan sælge dem videre. Hvis vi vurderer, at vi kan sælge et returneret produkt til en anden kunde, på trods af at produktet har været anvendt i større omfang end nødvendigt for at fastslå dets egenskaber og funktion, men hvor videresalg kun kan ske til nedsat pris, foretager vi et fradrag svarende til den vurderede værdiforringelse. Produkter, der returneres i ny stand i original emballage, giver en komplet refundering.
Begrænsning af fortrydelsesretten
Aftaleloven om fjernsalg indeholder en række bestemmelser, der begrænser retten til at gøre brug af fortrydelsesretten. Fortrydelsesretten gælder ikke, hvis aftalen vedrører et produkt, der er fremstillet efter forbrugerens anvisninger, eller som i øvrigt har fået et tydeligt personligt præg. Dette gælder eksempelvis ved specialbestilling i stof, hvor kunden ønsker at få stoffet skåret til. Er du usikker på, hvilke varer der ikke er omfattet af fortrydelsesretten, bedes du kontakte kundeservice.
Reklamationsret
I henhold til gældende forbrugerkøbslovgivning har du som kunde ret til at klage i tre år efter købet, hvilket betyder, at du kan klage over et produkt, hvis fejlen er original og eksisterede, da du modtog varen. Vi råder dig til at tjekke ordren, når du modtager din levering, for at sikre dig, at den er korrekt og fejlfri. Når du har modtaget din vare, og hvis du opdager, at den ikke svarer til den, som du har bestilt, er beskadiget eller har en anden fejl, bedes du kontakte kundeservice. Oplys ordrenummer og årsag til reklamationen, så vender vi tilbage til dig snarest muligt med instruktioner om, hvordan du returnerer varen. Defekte produkter, der returneres til Skabmere, skal behandles, som var de fejlfrie. Ved alle former for returnering er det yderst vigtigt, at varen er emballeret på en sådan måde, at den ikke risikerer at blive beskadiget.
Har du foretaget købet som forbruger, gælder forbrugerkøbeloven, hvilket betyder, at du enten kan få et defekt produkt repareret, ombyttet, refunderet eller få et prisafslag afhængig af den pågældende situation. Derudover har du ret til at få betalt returfragten i tilfælde af en gyldig reklamation. Skabmere forbeholder sig retten til at erstatte defekte varer med varer af samme model. Hvis vi har udsolgt af den pågældende vare, får du pengene tilbage. I tilfælde af, at en fejl ikke kan påvises, skal du selv betale eventuelle ekstraomkostninger, der opstår som følge af den ubekræftede reklamation, eksempelvis forsendelsesomkostninger.
Bliver en vare fra Skabmere skadet under transport, uanset om skaden er tydeligt synlig eller skjult, skal dette meddeles til Skabmere inden for et rimeligt tidsrum efter modtagelsen. Det er derfor vigtigt, at du undersøger din pakke nøje, når den ankommer. Det er vigtigt, at du gemmer den eventuelt beskadigede emballage i samme stand, som da pakken ankom til dig og om muligt tager et billede af pakken, når den modtages.
Du skal klage over produktet eller produkterne inden for et rimeligt tidsrum efter, at du har opdaget en fejl på produktet. Vi anbefaler, at du reklamerer hurtigst muligt, men en reklamation inden for to måneder efter at fejlen er opdaget, anses altid for at være rimeligt.
Skabmere kan desværre ikke garantere, at garn af samme model og samme farvekode altid er blevet indfarvet i samme farvebad. Det betyder, at der kan være nuanceforskelle mellem forskellige garnnøgler. Det kan heller ikke garanteres, at produkter, der er bestilt separat, har samme farve eller nuance. En sådan variation er ikke en gyldig grund til at gøre brug af reklamationsretten.
I tilfælde af en gyldig reklamation vil tilbagebetalingen ske til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at vi har modtaget den reklamerede vare. Ved udbedring af fejl eller ombytning af varer i forbindelse med reklamationer, refunderes eventuelle returfragtomkostninger til forbrugeren senest 14 dage efter, at vi har modtaget den reklamerede vare. Tilbagebetaling vil ske til dig via den betalingsmulighed, som du valgte i forbindelse med købet, medmindre andet er aftalt, eller at der er hindringer for en sådan tilbagebetaling.
Force majeure
Hvis en leveringsforsinkelse skyldes en hindring uden for vores kontrol, som Skabmere ikke med rimelighed kunne forventes at have forudset på købstidspunktet, og som Skabmere ikke med rimelighed kunne have undgået eller overvundet, så er du som kunde ikke berettiget til erstatning for forsinkelsen.
Skyldes forsinkelsen nogen, som Skabmere har ansat til helt eller delvist at opfylde købet, er Skabmere fri for ansvar, såfremt den, der er ansat, ville være fri i henhold til ovenstående. Det samme gælder, hvis forsinkelsen skyldes en leverandør, som Skabmere samarbejder med, eller andre i det tidligere salgsled.
Behandling af personoplysninger
For at Skabmere kan gennemføre dine bestillinger, og hvis du kontakter vores kundeservice, behandler vi dine personoplysninger. Skabmere er således ansvarlig for, at en sådan behandling af persondata finder sted i overensstemmelse med aktuelt gældende databeskyttelseslovgivning, privatlivspolitik som Skabmere offentliggør på sin hjemmeside. Der vil du også finde information om dine rettigheder, og om hvordan du gør brug af dem.
Produktinformation
Skabmere forbeholder sig retten til at justere priser, produktinformation, produktbilleder og tilbud uden varsel. De produktbilleder og informationstekster, der er tilgængelige, afspejler produktet så godt som muligt. Bemærk venligst, at billederne på hjemmesiden kan variere afhængigt af farveindstillingerne på din computer.
Alle produkter, der sælges af Skabmere, opfylder alle gældende standarder og er godkendt til brug i Sverige.
Klager og feedback
Har du kommentarer, klager eller ros, som du gerne vil dele med os, tager vi gerne imod dem via vores kundeservice, som du kan kontakte på kundeservice.
Gældende lov og tvister
Gældende forbrugerkøbslovgivning skal anvendes til disse købs- og leveringsbetingelser.
I tilfælde af eventuelle uoverensstemmelser er vores mål altid at nå frem til en fælles løsning på det, der er sket. Hvis tvisten ikke kan løses efter aftale med vores kundeservice, kan du som kunde henvende dig til det danske Center for Klageløsning, som du kan finde mere information om på https://naevneneshus.dk/. I tilfælde af en tvist vil vi følge det almindelige klagenævns anbefalinger.
Du har også mulighed for at indgive en klage direkte online via Europa-Kommissionens online-platform for mægling i tvister, som du kan finde her. Hvis du indgiver en klage via denne platform, videresendes din sag automatisk til det kompetente nationale ansvarlige tvistbilæggelsesorgan. Dette organ for tvistmægling kontakter derefter Skabmere og forsøger at løse tvisten uden indblanding fra en domstol.
Tvister på grund af disse betingelser, eller som på anden måde vedrører retsforholdet mellem dig og Skabmere, og som ikke kan afgøres på anden måde ifølge ovenstående, skal afgøres endeligt af en almindelig domstol.
Bestillinger foretaget i en andens navn uden dennes samtykke eller på en anden måde, som medfører, at Skabmere lider økonomisk skade, vil blive politianmeldt. Skabmere vil også politianmelde ethvert forsøg på svindel og forbeholder sig retten til at annullere et køb, hvis der er mistanke om dette.
Spørgsmål
Ved spørgsmål, kontakt vores kundeservice via: kundeservice.